Sider

lørdag den 1. juni 2013

Hjemmegjort

Der er temmelig langt mellem indlæggene her på kanalen. - Ikke fordi jeg ikke laver noget, som jeg ikke vil vise frem, snarere fordi jeg har travlt med at fremstille ting og sager, - og så er der jo også lige et arbejde at passe.
Forrige fredag var jeg sammen med spindepigerne. Vi farvede uld. Det er ganske enkelt en oplevelse at se hvad vi hver især kan få ud af sådan en dag.
Ulden lægges i blød og imens drikker vi morgenkaffe, stiller an og snakker.
Farver skal mixes.....
 - ulden op i gryderne.....
Mens ulden koger kan vi vise frem......
og spise frokost.....
læg lige mærke til det fantastiske rum..... 
Bagefter er det spændende at pakke ud og se om resultatet ligner det forventede.
 - Det gør det sjældent, men nogen gange er det bare bedre og så er det "yes"!!!!
Jeg er nu ved at spinde af mit det blågrønne, - det kommer til at se sådan ud.
Jeg har valgt at spinde en tråd og så tvinde det sammen med en tråd merinould fra Junogarn. Den første portion blev vasket i går og jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med at strikke af det. Det er så blødt og lækkert.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar