Sider

torsdag den 7. april 2011

Kjole


Denne kjole fik jeg syet færdig i aftes. Det er længe siden jeg har syet, og må med skam meddele, at jeg tidligere kun har syet én trøje på den overlocker, jeg købte brugt for flere år siden. Det er naturligvis synd og skam, at den ikke bliver brugt. Kjolen her er efter et nyt mønster og når jeg har den på er jeg vældig glad for synet når jeg står med fronten mod spejlet. Det kniber mere, når siden vender til. Holdningen er ganske enkelt forfærdelig og jeg hader at maven stikker længere frem end brystet.

Det må der gøres noget ved, så i går tog jeg turen ud i det grå og våde vejr med løbesko på. 5 minutters gang, 1 minuts løb, 5 minutters gang, 1 minuts løb og 3 minutters gang. Det blev til lidt mere end de 15 minutter, for jeg skulle jo helt hjem. Og jeg overlevede. I aftes kunne det godt mærkes at der var brugt uvante muskler, selvom motionsgymnastikken kun lige er stoppet for sommeren og Zumbaen kører endnu.

I går eftermiddags var jeg så på biblioteket for at hente og aflevere bøger. Sund by personalet var tilstede, så jeg benyttede lejligheden til at få tjekket blodtryk og kulilte. Begge dele var heldigvis fine, de anbefalede mig stavgang eller cykling frem for løb, da løb er temmelig belastende for svage led. Jeg har nu besluttet at give det en chance, men ellers må jeg jo sadle om.

Så mangler jeg lige at få indarbejdet rutinen med at træne mavemuskler og bækkenbund hver dag. Det gjorde jeg i mine unge dage, så jeg ved jeg kan. Dengang lavede jeg øvelserne selvom jeg kom hjem - "skide fuld og på rulleskøjter".

2 kommentarer:

  1. Tager hatten af for du er begyndt at løbe..jeg tror jeg havde lavet et læg i kjolen i stedet ;O)

    SvarSlet
  2. Jeg ved nu ikke om den smule kan kaldes løb. Jeg har ikke været ude siden for mine muskler forpå skinnebenene - især det højre - har været SÅ ømme. Skal gerne ud i aften for jeg VIL!

    SvarSlet