Sider

torsdag den 27. juni 2013

Hjørring Dyrskue

I foråret var jeg så heldig at blive inviteret med ud til en økologisk fåreavler og hente uld. Som tak for ulden sagde vi ja til at sidde og spinde på Dansk Fåreavls stand på Hjørring Dyrskue. Det var kun anden gang jeg var til Dyrskue - første gang var dengang Lille Bo sang "Jeg har set en rigtig Negermand".
Vi var så heldige at få dette tidsskrift med en gennemgang af de forskellige fåreracer. Dejligt, - der er jo stor forskel på ulden fra de forskellige racer.

Vi fik også disse 3 poser med uld. Det lysebrune er ren finuld, de to andre er fra krydsninger.

Ovenfor ses weekendens produktion. Det vil sige - ulden var kartet hjemmefra, spundet på dyrskuet og tvundet til 2-trådet hjemme.
Selvom vejret ikke var helt med os, og min rok begyndte at skilles ad (mere herom i et senere indlæg), var det et par dejlige dage, og vi håber, at vi bliver inviteret igen til næste år.
Jeg blev vildt imponeret at alle de unge fædre, som kunne sætte sig på hug, og forklare deres børn hele processen fra fårets pels til færdigt garn. Virkelig imponerende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar