Sider

lørdag den 19. januar 2019

Jubii - jeg vandt

Jeg deltog i Strikkomans give-away og var så heldig at vinde denne super flotte og inspirerende sokkebog samt 2 skønne nøgler strømpegarn og en fin strikkepose. Pakkeposten kom med det i går lige som jeg skulle ud af døren, så jeg nåede slet ikke at nyde det. Det gør jeg nu.

Inden så længe skal jeg på weekendophold med sønnike og bonusdatter samt deres lille familier, og så skal jeg vist have sokkebogen med og strikkeposen fyldt med forskelligt strømpegarn. Et par stykker af dem vil gerne have strømper, så der kommer nok lidt på ønskesedlen.

Garnet får vist lov at ligge lidt mens jeg overvejer om jeg skal bruge det til strømper eller sjal/tørklæder.

I dag har Strikkoman et blogindlæg med en mønsterstrikket børnetrøje hvor hun vil strikke ærmerne ensfarvet af hensyn til små fingre i lange tråde på bagsiden.
Det får mig til at vise bagsiden af mit Seyfarth-sjal. Her har jeg tvundet tråden for hver maske, så bagsiden kommer til at ligne vævestrik. Så er der ingen små fingre som bliver fanget i trådene. Og den metode tænker jeg faktisk også, at jeg vil afprøve til mønsterstrikkede strømper. Måske de bliver for ueslastiske, men det må komme an på en prøve.


2 kommentarer:

  1. Tillykke med den fine præmie :-) Jeg glæder mig til at se hvilke sokker du strikker.

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Angelika

      Jeg fandt faktisk et flot strømpemønster som jeg tror vil være perfekt til det grønne garn, så det bliver vist det første jeg går i gang med. Man har vel et standpunkt til man tager et nyt......

      Slet