Sider

torsdag den 2. februar 2017

Nye målsætninger for projekter i 2017

For tre år siden lavede jeg en aftale med mig selv om at jeg skulle halvere min igangværende projekter og at jeg skulle undlade at købe garn. Det har jeg stort set overholdt.
De 60 igangværende projekter jeg havde liggende i januar 2014 er blevet til 26 projekter pr. 1. januar 2017. Projekterne er fordelt på håndstrik, maskinstrik, hækling og patchwork.

Garnlageret er forøget med 450 gram lilla Duo Alpaca som var på tilbud i Bindestuen - det kunne jeg ikke stå for, samt noget grønt NZ lammeuld, der skulle bruges sammen med lagergarn - et projekt der ikke blev startet op alligevel - farven og strikkefastheden var ikke lige rigtig. 😒 Dertil kommer bomuldsgarn til karklude, samt noget strømpegarn som blev brugt til julegaver her i december.
Alt i alt et tilfredsstillende resultat omend mit lager stadig er mega stort.

Mit strømpegarnslager er ikke så stort, kun ensfarvet hvid, blå og sort og ellers er det mest rester. Derfor har jeg åbnet for køb, skal dog være med omtanke ☺

Antallet af ufo'er skal stadig mindskes, men jeg har udtænkt en ny målsætning for 2017. Mine hjemmestrikkede strømper er efterhånden godt slidte, så jeg trænger til nyt. Jeg har noget håndspundet merino som også gerne må blive brugt - det er alletiders til sjaler, tørklæder og halsedisser. Blandt mine ufoer er en del trøjer, som er mere eller mindre halvfærdige. Jeg har ikke så lidt rester, som kunne bruges til huer.

Derfor har jeg givet mig selv en udfordring - den er ambitiøs, så verden går ikke under hvis jeg ikke når det, men det kunne nu være sjovt.

Udfordringen 2017 er

12 huer - eller ting til at varme 👂
12 sjaler - eller ting til at varme halsen
12 par vanter eller pulsvarmere
12 par strømper eller futter
12 trøjer
12 ufoer

De 12 ufoer kan samtidig også godt tælle med i en af de øvrige kategorier. Et hue-tørklæde kan også tælle i både ufo, hue og sjaler. Derfor vil det samlede antal sandsynligvis ikke blive 72.

Der er jo allerede lavet halsedisse og pulsvarmere. Dertil kommer en babyhue som var en ufo og disse små babystøvler som mangler at blive filtet. Faktaboks kommer senere.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar