Sider

torsdag den 1. januar 2015

Status og godt nytår

Først vil jeg gerne ønske alle et godt og lykkebringende nytår.

Derefter kommer så status på mit nytårsforsæt for 2014. Mit stof- og garnlager er næppe blevet mindre, men jeg har stort set overholdt reglerne for indkøb. Undtagelserne er 1 cone alpaca fra Garnudsalg som kan bruges på strikkemaskinen og til babytøj. 2 huekits købt og strikket ugen før jul, samt 2 cones og 10 ngl. coast til brug på strikkemaskinen. Heraf er brugt ca. 300 gram til to trekantede tørklæder. Disse tørklæder og huerne er blevet foræret bort til jul inden jeg fik taget billeder.

Disse 4 projekter betyder at mit samlede garnforbrug i 2014 nåede op på 4616 gram.

I 2014 har jeg afsluttet 41 projekter og påbegyndt 16 nye, så den del med at afslutte 2 for at måtte påbegynde nyt er overholdt. Det har dog ikke været nok til at få ufoerne halveret endnu, så den del fortsætter i 2015. Antallet af ufoer pr. 1/1 2014 var - ja hold nu fast - 60 stk. I dag er der gang i 35 projekter, så 5 afsluttede projekter mere og målet om halvering er nået. 30 projekter er også mange, men når de er fordelt på hækling, patchwork - både håndsyning og maskine, maskinstrik og håndstrik, så er det jo egentlig ikke så mange endda, men jeg vil gerne udfordre mig selv lidt mere, så målet for 2015 bliver at nå ned på 25 igangværende projekter.

De 35 projekter er fordelt således
  • 4 hækling
  • 17 håndstrik - 8 trøjer, 2 babytrøjer, 1 par strømper, 1 pandebånd, 5 sjaler/tørklæder
  • 7 maskinstrik
  • 4 patchwork, håndsyning
  • 3 patchwork, maskinsyning
Jeg vil egentlig gerne ned på 20 projekter, men da nogle af projekterne er meget store og mangler meget vil jeg kun sætte målet til 25 med udgangen af 2015. Så kan målet for 2016 blive at komme ned på 20 igangværende projekter.

Ved gennemgangen her kan jeg se at jeg ikke har foreviget den patchwork taske jeg har syet og taget i brug for længe siden. Den må jeg have fundet frem og fotograferet - det fortjener den.

Dertil kommer 4 julegaver som jeg heller ikke nåede at fotografere - 2 huer og 2 tørklæder.

4 kommentarer:

  1. Er alle de igangværende projekter så nogle du har tænkt dig at lave færdige, eller kommer den beslutning hen af vejen?

    60 er godt nok mange ;-) Men ja, det hjælper selvfølgelig at det er spredt ud over flere hobbies - men oveni kommer det løse jo også :-p Jeg holder mig vist under de 10 når man tæller alle hobbies sammen, men jeg fungerer heller ikke så godt med sådan noget hængende over hovedet (bliver nærmest stresset). Godt vi er forskellige :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. De 60 er jo så heldigvis reduceret til 35, - ja faktisk 34 for i går blev jeg færdig med et par strømper og jeg har lige lukket af på et sjal, så der skal bare hæftes ender :)
      Beslutningen om færdiggørelse kommer undervejs, men der kommer helt sikkert flere optrævlinger, bl.a. en maskinstrikket trøje i sømandsmønster som er blevet for lang, men der skal lige måles og laves nye beregninger inden den bliver trævlet op.
      Nu hvor regnskabet er gjort op har jeg valgt bare at nyde glæden over hvert projekt som bliver færdigt, og for ikke at blive stresset er målet sat så lavt at jeg har en reel chance for at nå det - der er jo heller ingen som siger at jeg ikke må gå over målet :)

      Slet
    2. Også godt nytår til dig.
      Jeg har også nogle ting jeg gerne vil have færdig, men det kommer nok, tør ikke sige hvornår de skal være færdige, for pludselig dukker der noget nyt op jeg skal prøve, og så holder det ikke alligevel :)

      Slet
    3. Det er bare vigtigt at vi hver især finder en måde der passer til os selv, så vi bare nyder alle de skønne ting vi laver og ikke mindst fremstillingen af dem. :)

      Slet