Sider

mandag den 5. januar 2015

Gail (aka Nightsongs) sjal

Endelig er jeg færdig med dette sjal. Det er strikket af noget af mit første håndspundne garn. Det er anden gang jeg strikker med det garn, – første forsøg var en Dacapo fra Falkenberg, men der var ikke garn nok og den uens kvalitet af mit håndspundne garn var ikke god nok. Derfor faldt valget på et sjal.

P1050138

Jeg har satset og vasket sjalet i maskinen på uldprogram 30 gr. og med Woolite vaskemiddel. Programmet centrifugerer på 1200 omdrejninger og det ændrede jeg ikke på. Det var med let bankende hjerte at jeg tog sjalet ud af maskinen, men som det ses her var det faldet heldigt ud.

P1050149

Faktaboks
Opskrift: Gail (aka Nightsongs)
Størrelse: -
Garn: Håndspunden uld af ukendt race iblandet lidt merino
Farve: naturhvid og turkis
Forbrug: 345 gram
Forbrug i år: 613 gram
Fra lager: ja
Pinde/Nål/MS: 4
Maskine: -
Bem.: Var på nippet til at trævle op da det var hårdt for arme og skuldre at strikke, og jeg ikke var helt sikker på om jeg kunne li’ det. Er glad for at det “overlevede”, da det har overrasket mig positivt – MEGET.

2 kommentarer:

  1. Det er blevet fint, har godtnok vundet ved at blive vasket og spændt op. Håber du har det bedre. 👌

    SvarSlet
  2. Tak Jette.
    Jo, jeg har det bedre - heldigvis.

    SvarSlet