Sider

søndag den 5. oktober 2014

Farvel og goddag

                                   
For snart fire uger siden måtte jeg sige farvel til denne dejlige skønhed. Ticki blev bare knap 11 år. Hun opførte sig underligt, trak sig væk fra mig, dukkede sig som om jeg ville slå hende, og hun ville helst være udenfor. Billedet tog jeg lige inden, jeg kørte til dyrlægen med hende. Der var ingen tvivl, hun skulle have lov til at sove stille ind. Der var forskel på øjnene, hvilket jo understøttede min formodning om en hjerneblødning eller blodpropper. Når nu ikke hun brød sig om at blive holdt om og kælet for, fik hun lov at snuse til alle duftene udenfor dyrlægeklinikken indtil hun lagde sig og faldt i søvn. Det var det sidste hun fik af denne verden.
Jeg har de seneste år sagt, at når jeg engang ikke havde hund mere, ville jeg have en kat. Den kan bedre være alene hjemme i mange timer, og jeg vidste også at det skulle være en kat fra et internat. Valget - og det var svært med alle de skønne katte - faldt på denne dejlige rød/hvide skønhed.   
      
                       

Hun er en killing fra sidste efterår, som er fundet ved AaB's baner, og har derfor fået navnet Miss AaB.
Hun er faldet rigtig godt til, og jeg giver en gammel klassekammerat ret. Mennesket er hundens herre og kattens tjener :-)
Rigtig god lørdag til alle derude - og nu skal jeg nok snart vise lidt håndarbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar