Sider

lørdag den 2. august 2014

Tip til vasketøj

På et tidspunkt har jeg læst i en patchwork facebook gruppe at man kan komme et par engangs-vaskeklude i vaskemaskinen og dermed undgå farveafsmitning. Det måtte jeg afprøve, da jeg finder det svært at fylde en hel maskine hvis jeg skal sortere i farver.
På billedet her under kan du se resultatet. Vaskekludene ser du forrest i midten af billedet. Jeg havde en enkelt gammel hvid strømpe med for at se om virkningen var god nok. Jeg tror det var mit røde undertøjssæt som smittede af og vaskekludene optog farven, men jeg synes dog den hvide strømpe er lidt grumset - ikke rødlig - bare grumset. Efterfølgende har jeg købt en pakke engangsvaskeklude og lagt dem ved vaskemaskinen. Der kommer et par stykker med i hver vask nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar