Sider

torsdag den 11. december 2014

En fridag.....

I dag har jeg fri og jeg nyder min morgenkaffe, mens jeg surfer rundt på nogle af de blogge jeg følger. En lettere forkølelse generer mine bihuler, så jeg har forkælet mig selv med en Hollandsk Kreuter - min yndlings bjesk. Den er mindst et år gammel, så det er ikke så ofte jeg er i flasken.
Morgenmaden i dag er en skive rugbrød med dansk honning og dertil varm kaffe.

 
Bagved ser du en anden flaske. Det er Sct. Knuds Snaps som trækker. Den skal sies om et par dage, og så er det spændende hvordan den smager.


Lysestagen her har jeg fået foræret af en fjern slægtning for mange år siden. Den er hjemmelavet som kopi af en gammeldags stage, hvor det nye lys kunne sidde i holderen på siden af stagen og når der kun var en lille stump tilbage blev den sat fast mellem fire små "pigge" ovenpå. Netop den egenskab er grunden til at jeg har fundet den frem - jeg synes det er spild at smide de små stumper lys ud, så dem brænder jeg nu, når jeg spiser morgenmad, og det er helt perfekt på en dag som denne, hvor der ikke er meget tegn på at det overhovedet vil blive lyst.

Nu må jeg vist hellere komme til at jule lidt...............

Ingen kommentarer:

Send en kommentar