Sider

tirsdag den 21. januar 2014

Naturens luner

Jeg har en et-benet bogfinke som kommer til min fodrepladser. Den må ind imellem bruge vingerne for at holde balancen. Naturen er pragtfuld, og selvfølgelig indrettet på en måde, så der er størst chance for at bestå. Derfor befinder denne svage fugl sig nederst i hierakiet, og bliver jagtet af nogle af de andre. Denne del af naturen er jeg ikke så god til at håndtere følelsesmæssigt - indrømmet - jeg er blødsøden.


Denne lille rødhals facinerer mig. Den er så kuglerund, med ultratynde ben og et slankt og spids næb. Jeg har læst eller hørt et sted, at der kun kan være en fugl i et givet område. Om det er helt sandt ved jeg ikke for jeg fik et kort glimt af to rødhalse ved den ene foderplads forleden dag. Det er dog den eneste gang, og jeg nåede ikke at gribe kameraet.
Gulspurvene ser jeg ikke så ofte, men den kan jeg også godt lide. Den gule farve med alle striberne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar