Sider

søndag den 11. marts 2012

En tur til Århus og Ry

Jeg har lige haft en miniferie. Turen gik til Århus med en enkelt overnatning hos min moster og onkel. Lillian og jeg ilede ind til byen, hvor hun skulle købe fødselsdagsgave til en svigerdatter. Jeg ønskede at besøge garnbutikkerne Fandango og Tøndering. I Fandango købte jeg disse to nøgler garn. Garn og farver svarende til dem som Christel Seyfarth bruger i sine trøjer og sjaler. Det gør ikke noget at samle til lager af det.
Dette håndspundne garn har jeg på et tidspunkt foræret min moster til at strikke et sjal af. Jeg har i øvrigt også selv spundet det. I stedet for den blomst hun skulle have haft, besluttede jeg at forære hende et nøgle Alpaca 1 fra Isager, og hjælpe hende i gang med et Camomille. Vi havde selvfølgelig ikke fået garnet med ind til byen, og var ikke helt enige om, om farven er blålig eller grønlig. Vi besluttede os til sidst for den grønlige Alpaca, og det viste sig at være den rigtige. Efterfølgende har jeg indset at et nøgle ikke er nok, så hun må have et mere.
Lørdag var vi til Fiberfest i Ry. Skønt at se så mange bloggere IRL, og få så meget inspiration. Vi deltog ikke i workshop, men lod os bare indfange af atmosphæren. Vi faldt begge for nogle fantastiske filtede jakker, men jeg nøjedes dog med nogle maskemarkører fra Birthe P.
Klokken 17 var jeg hjemme igen.
Skal til møde i dag klokken 10. Vores idrætsforening har snart 100 års jubilæum, og så skal vi have fest - helst med lidt underholdning, men den slags kræver jo lidt arbejde og planlægning.

God søndag til jer alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar