Sider

lørdag den 26. maj 2012

Haveglæder......

Sidste sommer købte jeg jordbærplanter af følgende sorter: Dania, Korona, Honeye, Senga Sengana, Dybdahl og Sonate.
Derudover fik jeg planter fra to naboer foruden de planter af sorten Polka, som jeg havde fra en tidligere nabo.
Jeg glæder mig til at smage de forskellige sorter i år. Sæsonen skulle også blive forlænget, da der er tidlige, middel og sene sorter.
Grunden til købet var at jeg havde købt to bakker jordbær for 60 kr. og blev så skuffet, da de var tørre og kedelige. Slet ikke som jeg synes jordbær skal smage.

Dyngen af granit er næsten flyttet - nu skal det sidste og presenningen bare fjernes så jorden kan graves og kultiveres, så der kan sås og sættes planter ud.

Terrassen trænger også til en kærlig hånd, men det nåede jeg ikke før bordet, som naboen havde lånt, kom hjem igen. Mine gamle hunde lider i varmen, men de vil være hvor jeg er og helst udenfor.

Så fik jeg slået græs. Mangler dog omkring tørrestativ og resterne af granitdyngen, samt ude bag stakittet. Det kommer nok, men der er så varmt lige nu. Spiser snart lidt salat og mon ikke jeg har fortjent at sidde lidt med et strikketøj?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar