Sider

torsdag den 30. marts 2023

Tiden løber....

.....og jeg løber med. Endnu et par uger er gået. 




Jeg har fået afsluttet Lucinda Rileys “Kærlighedsbrevet” og hørt Charlotte Bøvings “Jeg lever med en udløbsdato” og Lucinda Rileys “Sommerfugleværelset”

En trøje påbegyndt for mindst et år siden er fundet frem og nærmer sig an afslutning. Det bliver godt med en ekstra cardigan i garderoben.

Forrige weekend havde jeg besøg af en kollega som ud over hjemmeplejen også vikarierer som organist og kirkesanger. Han skulle naturligvis også prøve mit klaver som ikke er blevet stemt i alle de mere end 40 år jeg har haft det. Det var en gave fra mine forældre da jeg efter endt læretid flyttede hjemmefra.


Han kender en klaverstemmer og formidlede kontakten, så mit Hornung & Møller pianette blev stemt i tirsdags. Han reparerede også de tangenter som blev hængende nede. Det var ganske enkelt 40 års støv og skidt, blandt andet et stykke Vicks bolchepapir. Da han sluttede af med at afprøve fik jeg ganske enkelt tårer i øjnene. Der er noget magisk ved klangene.....

Hornung & Møllers klaverer er nummereret og protokollerne ligger på nettet fortalte Christian. 

Du kan finde dem her

Mit har nummer 52541. Model B 23, Valnød, Produceret 31/3 1966, solgt 6/4 1966 for 5.150 kr. til Ole Dejgaard, Kystvejen 57, Hirtshals. Min mor købte det hos Ernst Petersen i Hjørring for 8.800 kr. i 1980.


I mellemtiden havde jeg fundet kassen med de gamle noder frem og forsøgt at tage spillet op igen. Lidt skræmmende at jeg næsten havde glemt noderne og at fingrene ikke ville lystre. Efter et par dage kom "Edelweiss Waltz" som jeg lærte udenad som barn pludselig tilbage i fingrene. Så mærkelig en oplevelse selvom fingrene stadig ikke helt vil lystre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar