Sider

fredag den 30. november 2018

Sykursus

I min sommerferie i august var jeg på 2 sykurser. Et hos By Muldbak i Arden og et hos MixetUp i Skive.

I Arden syede jeg bukser efter et mønster fra Alt om håndarbejde. De sad rimelig pænt hvis blot jeg stod stille. De var for korte fra skridtet og op midt bag, og lommerne sad nede bag på lårene. Min moster kunne bruge bukserne, så lommerne blev pillet af og hun har overtaget - skønt.
Efterfølgende har jeg syet to par bukser efter et andet mønster fra AOH. Det mønster tror jeg at jeg med tiden kan få passet til så jeg kan bruge det.

I Skive var Doris Vestergaard underviser og emnet var jerseykjoler. Jeg må sige at det var en lærerig weekend. Det eneste jeg fik syet var en "rullepølse-kjole" til at lave mit eget grundmønster ud fra. Et grundmønster som jeg efterfølgende har syet 2 kjoler efter, men jeg må tilstå at jeg nok er mest til nederdel. Dog er det skønt med en kjole i sommervarmen og mønsteret er også velegnet til overdele. Retfærdigvis skal det også siges at det brugte stof har været billigt stof og ikke yndlingsfarver eller -mønstre, da mønsteret jo først skulle prøves af.


2 kommentarer:

  1. jeg kan rigtig godt li´ kjoler fordi man ikke skal tænke over hvilken overdel der mon passer til :-) Men når det er sagt, så går jeg faktisk mest i bukser ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Om vinteren bruger jeg også mest bukser i dagligdagen, men om sommeren er det dejligt med bare ben.

      Slet